• 09371198576
  • payanyar@gmail.com
بروز رسانی قیمت‌ها: فروردین 1403
ورود  \/ 
x
x
x
ثبت  \/ 
x

تضمین کیفیت محصولات

------------------------------

تضمین کیفیت تمامی محصولات

ضمانت هفت روزه برای تمامی محصولات

تضمین بازگشت وجه در صورت عدم رضایت

پشتیبانی و پاسخگویی 24 ساعته

------------------------------

پشتیبانی 24 ساعته

خدمات پشتیبانی آنلاین و تلفنی

پشتیبانی حضوری با تعیین وقت قبلی

برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی

------------------------------

ارائه کلاس‌های آموزشی

برگزاری کلاس‌های توجیهی محصولات

تضمین بازگشت وجه در صورت عدم رضایت

رشته جغرافیا درباره مطالعه طبیعت و پدیده های فیزیکی از گیاهان گرفته تا حیوانات می پردازد. این رشته علاوه بر جغرافیا به مباحث و توانمندیهای دیگری در زمینه هایی مانند جامعه شناسی، مردم شناسی، آموزش، کامپیوتر و ... نیاز دارد. این رشته شامل چهار گرایش جغرافیای طبیعی، جغرافیای انسانی، جغرافیای سیاسی و کارتوگرافی یا نقشه نگاری است که از بین اینها، جغرافیای انسانی و طبیعی هرکدام گرایشهای دیگری دارند.

پایان نامه جغرافیا
گرایش جغرافیای طبیعی
شاخه های جغرافیای طبیعی عبارتند از ژئومورفولوژی، اقلیم شناسی، جغرافیای خاک، جغرافیای ساحلی، اقیانوس شناسی و بوم شناسی. ژئومورفولوژی به ظاهر زمین می پردازد و به پدیده های سطحی و لایه های بیرونی زمین توجه دارد. بوم شناسی یا اکولوژی با زیست بومها و اکوسیستم سروکار دارد. آب و هواشناسی یا اقلیم شناسی به مطالعه تغییرات آب و هوایی و پیش بینی آب و هوا می پردازد. جغرافیای ساحلی یا کرانه ای شامل مطالعه و بررسی جابجایی رسوبات ساحلی و تاثیر عوامل انسانی بر ساحل می شود. اقیانوس شناسی مرتبط با رشته های شیمی، زیست شناسی، فیزیک، ژئوفیزیک، گیاه شناسی، جانورشناسی و هواشناسی است که در آن به مطالعه اقیانوسها و امواج و تغییرات سطحی مانند جزر و مد می پردازند.
گرایش جغرافیای سیاسی
جغرافیای سیاسی به بررسی تاثیر سیاست و دیدگاهها در محیطها و کشورهای دیگر می پردازد.
گرایش جغرافیای انسانی
جغرافیای انسانی به بررسی و مطالعه تاثیرات انسان بر جغرافیا و عوامل محیطی می پردازد و شامل گرایشهای جغرافیای جمعیت، تاریخی، فرهنگی، روستایی، کوچ نشینی، پزشکی و جغرافیای نظامی می شود.
گرایش نقشه نگاری یا کارتولوژی
در این گرایش جغرافیدانان به طراحی و ترسیم نقشه های زمین می پردازند. امروزه برای ترسیم نقشه های جغرافیایی از کامپیوتر استفاده می کنند به همین دلیل کسانی که این گرایش را انتخاب می کنند باید به کار با کامپیوتر هم علاقه داشته باشند.
مهمترین بخش از فرآیند انجام پایان نامه، انتخاب موضوع پایان نامه است. برای انتخاب موضوع رساله یا پایان نامه باید دنبال پژوهشی خاص و نوین باشید. برای آشنایی با موضوعات پایان نامه ارشد و دکترای رشته جغرافیا به موضوعات زیر نگاهی بیندازید.
نمونه ای از موضوعات پایان نامه جغرافیا

-    ژئومورفولوژی تکاملی و تغییرات سطحی زمین و تاثیر آن بر عوامل محیطی
-    تعیین ارزش جغرافیایی و بررسی پیشرفتهای محیطی
-    شبیه سازی جنگلها در واحدهای بوم شناسی مینسوتای شمالی