• 09371198576
  • payanyar@gmail.com
بروز رسانی قیمت‌ها: ادريبهشت 1399

سمینار آماده رشته کامپیوتر(کارشناسی ارشد)- مطالعه و بررسی روش های داده‌کاوی در تجارت الکترونیکی

سمینار آماده رشته کامپیوتر(کارشناسی  ارشد)- مطالعه و بررسی روش های داده‌کاوی در تجارت الکترونیکی
چکیده امروزه با گسترش استفاده از سيستم هاي پایگاه داده‌ای و حجم بسیار بالاي داده هاي ذخیره‌شده در تجارت الکترونیک، در اين سيستم ها نياز به ابزاري است تا بتوان داده هاي ذخیره‌شده را پردازش کرده و اطلاعات حاصل از اين پردازش ها را در اختيار کاربران قرار داد. البته در سیستم های نرم افزاری مورداستفاده در شرکت ها در بخش های بازاریابی و فروش که قابلیت گزارش‌گیری‌های کاملاً پویا را دارند می توان با استفاده از پرسش هاي ساده در پایگاه داده و ابزارهاي گوناگون گزارش گيري معمولي، اطلاعاتي را در اختيار کاربران قرارداد تا بتوانند به نتيجه گيري در مورد داده ها ...
کد کیو آر:  سمینار آماده رشته کامپیوتر(کارشناسی  ارشد)- مطالعه و بررسی روش های داده‌کاوی در تجارت الکترونیکی

کد QR محصول

سمینار آماده رشته کامپیوتر(کارشناسی  ارشد)- مطالعه و بررسی روش های داده‌کاوی در تجارت الکترونیکیسمینار آماده رشته کامپیوتر(کارشناسی ارشد)- مطالعه و بررسی روش های داده‌کاوی در تجارت الکترونیکی
قیمت قیمت : 38000 تومان
960 بازدید
نوع فایل : docx
حجم فایل: 0.13 مگابایت

چکیده

امروزه با گسترش استفاده از سيستم هاي پایگاه داده‌ای و حجم بسیار بالاي داده هاي ذخیره‌شده در تجارت الکترونیک، در اين سيستم ها نياز به ابزاري است تا بتوان داده هاي ذخیره‌شده را پردازش کرده و اطلاعات حاصل از اين پردازش ها را در اختيار کاربران قرار داد. البته در سیستم های نرم افزاری مورداستفاده در شرکت ها در بخش های بازاریابی و فروش که قابلیت گزارش‌گیری‌های کاملاً پویا را دارند می توان با استفاده از پرسش هاي ساده در پایگاه داده و ابزارهاي گوناگون گزارش گيري معمولي، اطلاعاتي را در اختيار کاربران قرارداد تا بتوانند به نتيجه گيري در مورد داده ها و روابط منطقي ميان آن‌ها بپردازند. اما زمانی که حجم داده ها بسیار زیاد باشد، کاربران هرچند زبردست و باتجربه باشند، نمي توانند الگوهاي مفيد را در ميان حجم انبوهی از داده ها تشخيص دهند و يا اگر قادر به اين کار هم باشند، هزينه عمليات ازنظر نيروي انساني و مادي مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود. از سوي ديگر کاربران در تجارت های خود، معمولاً یک فرضيه را مطرح مي کنند و سپس بر اساس گزارش‌های مشاهده‌شده به اثبات يا رد فرضيه مي پردازند، درحالی‌که امروزه تجارت، شکل تازه تری با عنوان تجارت الکترونیکی به خود گرفته است و نيازمند روش-هايي است که به‌اصطلاح  به کشف دانش بپردازند، يعني با کمترين دخالت کاربر و به‌صورت خودکار الگوها و رابطه هاي منطقي بین داده ها را بيان نمايند. داده‌کاوی يکي از مهم‌ترین اين روش ها است که به‌وسیله آن الگوهاي مفيد در میان داده ها با حداقل دخالت کاربران شناخته مي شوند و اطلاعاتي را در اختيار کاربران مختلف و تحليل گران قرار مي دهند تا بر اساس آن‌ها تصميمات مهم و حياتي در سازمان ها اتخاذ شوند. تجارت الكترونیك از ثمره های فناوری‌های مدرن و توسعه ارتباطات است. دانش بشری به سویی پیش می رود كه دسترسی ها آسان‌تر از گذشته باشد. آنچه تجارت الكترونیك به دنبال آن است كم ‌كردن حجم و گستره زنجیره‌های تأمین است. زنجیره تأمین، مسیری است كه مصرف‌كننده را به تولیدكننده یا تولیدكننده را به تولیدكنندگان دیگر متصل می‌كند و محصول برای رسیدن به دست مصرف‌كننده نهایی باید آن را بپیماید. بدین منظور در این پژوهش  راهکارهایی که برای داده‌کاوی مؤثر و کارا در تجارت الکترونیک مطرح‌شده‌اند را مورد بررسی و مطالعه قرارداده و همچنین مزایا و معایب هر یک ازاین‌روش ها ارزیابی می شوند و درنهایت برای رفع معایب روش های قبلی بیان‌شده درزمینه داده‌کاوی در تجارت الکترونیک، یک راهکار جدید پیشنهاد می شود.

 کلمات کلیدی: داده‌کاوی، تجارت الکترونیک، وب کاوی، زنجیره تأمین، پایگاه داده، کشف دانش.

فهرست مطالب

فصل اول) آشنایی با داده‌کاوی و کاربرد آن در تجارت الکترونیک     

1-1) مقدمه         

1-2) معرفی داده‌کاوی و اهمیت آن     

1-3) چالش های مهم در داده‌کاوی      

1-4)حیطه مطالعه 

1-5) معرفی ساختار سمینار 

1-6) خلاصه و نتیجه گیری 

فصل دوم) مطالعه و بررسی روش های داده‌کاوی در تجارت الکترونیک         

2-1) مقدمه         

2-2) معرفی روش های داده‌کاوی در تجارت الکترونیک   

     2-2-1) کاربرد داده‌کاوی وب در تجارت الکترونیک   

     2-2-2) توصیه گر پویا با استفاده از داده‌کاوی وب برای کاربران تجارت الکترونیک 

     2-2-3) توصیه‌گر تجارت الکترونیکی توریسم بر اساس داده‌کاوی مبتنی بر وب       

     2-2-4) کاوش داده های تجارت الکترونیک از وب‌سایت‌های فروشگاه‌های اینترنتی   

    2-2-5) تجارت الکترونیک بین‌المللی بر اساس داده‌کاوی

2-3) مقایسه روش های موجود          

2-4) خلاصه و نتیجه گیری