• 09371198576
  • payanyar@gmail.com
بروز رسانی قیمت‌ها: آبان 1402
ورود  \/ 
x
x
x
ثبت  \/ 
x

فیزیک‌ علم‌ زندگی‌ است‌ که حیات عالم را رقم زد و با نشان دادن جاذبه باعث کنش و واکنش های ماده شده و باعث گشت همه چیز در سر جای خود قرار بگیرد.تنها به لطف کشف مجموعه قوانین فیزیک بود که انسان توانست به تکنولوژیهای حمل و نقل و سازه های کوچک و بزرگ دست یابد. فیزیک فقط آن چیزی که ما به چشم می بینیم نیست بلکه موضوع فراتر از اینهاست. فیزیک درباره انرژی و نیروهایی که هنوز حد و مرز کامل آن بر ما مشخص نیست بحث میکند. بدیهی است انجام پایان نامه فیزیک زیربنای پژوهش های بعدی را فراهم خواهد آورد. نگارش پروپوزال و تدوین پایان نامه فیزیک دانشجو را دچار مشکلاتی خواهد کرد. در این مرحله حضور متخصصین با تجربه می تواند کمکی برای دانشجویان باشد.

گرایشهای رشته فیزیک
رشته فیزیک در مقطع کارشناسی دارای 5 گرایش است: فیزیک انمی مولکولی- فیزیک هسته ای-فیزیک جامد-اختر فیزیک و هواشناسی

برای کارشناسی ارشد فیزیک این گرایش ها وجود دارد:

    فیزیک
    علوم و فناوری نانو- نانو فیزیک
    آموزش فیزیک
    مهندسی پلاسما

دروس رشته فیزیک

دروس عمومی:
ریاضی‌ عمومی‌ ، معادلات‌ دیفرانسیل‌، فیزیک‌ پایه‌ ، شیمی‌ عمومی‌، مبانی‌ کامپیوتر و برنامه‌سازی‌ ، فیزیک‌ جدید ، مکانیک‌ تحلیلی‌ ، ترمودینامیک‌ و مکانیک‌ آماری‌، ریاضی‌ فیزیک‌ ، الکترومغناطیس‌ ، مکانیک‌ کوانتومی‌ ، اپتیک‌ .

دروس تخصصی:
اپتیک‌ کاربردی‌، اسپکتروسکپی‌، روش‌های‌ تجربی‌ در فیزیک‌ اتمی‌، کاربردهای‌ لیزر، تکنیک‌ خلاء،فیزیک‌ هسته‌ای‌ ، فیزیک‌ راکتور ، آشکار سازها و سیستم‌ها، اندازه‌گیری‌ هسته‌ای‌، شتاب‌دهنده‌های‌ ذرات‌، رادیوایزوتوپ‌ و کاربرد آن‌، شیمی‌ هسته‌ای‌، حفاظت‌ در برابر پرتوها، فیزیک‌ حالت‌ جامد، فیزیک‌ لایه‌های‌ نازک‌، فیزیک‌ قطعات‌ نیمه‌رسانا ،ابررسانایی‌ و کاربرد آن‌، بلورشناسی‌، الکترونیک‌،هواشناسی‌ سینوپتیکی‌ ، هواشناسی‌ دینامیکی‌ ، هواشناسی‌ فیزیکی‌ ، آمار در هواشناسی‌.

بازار کار رشته فیزیک
رشته فیزیک از جمله رشته هایست که متخصصان آن بجای دنبال کار گشتن ترجیح می دهند که در مقاطع تخصصی ادامه تحصیل داده و اغلب با انجام تحقیقات و نشر مقالات به پیشرفت علم کمک بزرگی مینمایند. انجام پایان نامه فیزیک ، نوشتن پروپوزال فیزیک و چاپ مقاله از جمله خدماتی است که موسسه شریف یار به مشتریان گرامی ارائه خواهد داد. اما آنهایی که تمایل به استخدام در سازمانها داشته باشند، در صنعت مخابرات و ارتباطات، سازمانهای تسلیحاتی و نظامی، سازمان انرژی اتمی، سازمان تحقیقات فضایی، صدا و سیما، نیروگاه های هسته ای، صنایع تولید و نگهداری لیزر در صنعت، مراکز تولید قطعات نیمه هادی و سلول‌های خورشیدی، مراکز پزشکی و البته مراکز آموزشی برای استخدام آنها گزینه های مناسبی است.