• 09371198576
  • payanyar@gmail.com
بروز رسانی قیمت‌ها: آبان 1402
ورود  \/ 
x
x
x
ثبت  \/ 
x

یک مهندس شیمی می تواند کشفیات علمی مفیدی انجام دهد و آنها را به مرحله تولید برساند. این رشته در زندگی روزمره ما تاثیر بسیار زیادی دارد. برای مثال هرآنچه ما استفاده می کنیم ( مانند پلاستیک, پارچه و لوازم شیمیایی, آرایشی و دارو و ...) به خاطر تلاش مهندسین شیمی و شیمیدانها بوده است.
یک مهندس شیمی باید در دروس فیزیک, شیمی و ریاضی قوی باشد. دروس اصلی این رشته شامل مباحث موازنه, انتقال حرارت, انتقال جرم, کنترل فرایندها, ترمودینامیک, مکانیک سیالات و ... می باشد.
در گرایش پالایش, مهندسین به تبدیل نفت خام و فراورده های  نفتی, در گرایش پتروشیمی نیز به تولید پلیمرهای خام و محصولات پتروشیمی می پردازند. گرایش صنایع گاز شامل انجام عملیات استخراج, پالایش و انتقال گاز می باشد. گرایش بهره برداری رشته و مبحثی مستقل است که در آن  به کارهایی از قبیل اکتشاف نفت و مخازن هیدروکربنی می پردازند.
انجام پایان نامه و یا رساله رشته مهندسی شیمی بستگی به عوامل متفاوتی دارد. دانشجو ابتدا باید در رابطه با رشته خود تحقیقاتی مفصل و با دقت انجام دهد و موضوع مورد علاقه اش را پیدا کرده, از منابع علمی جدید و به روز استفاده کند و درباره پیشینه و تاریخچه آن جستجو کند. در ابتدا می تواند از رساله های دکترا و پایان نامه ارشد دانشجویان دیگر کمک بگیرد تا با نحوه نگارش پایان نامه آشنا شود. نمونه هایی از موضوعات پایان نامه این رشته را در زیر می توانید مشاهده نمایید :
- -نقص و خطاهای توربین های بادی و مطالعه عوامل نامعلوم
-استفاده از مواد کربنی  در دارو ها و درمان سرطان
-مطالعه ای در زمینه نیروی بسط دهنده خروجی در پالایشگاهها و مدار رانکین
-توسعه و توصیف اختصاصی شیشه سیلیکا با استفاده از روش تبخیر شیمیایی
-ساختار و شاخصه های نانوفیبرهای کربنی و استفاده از آنها در کاتالیزگرهای الکتریکی